From 1ae0306a3cf2ea27f60b2d205789994d260c2cce Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Christian Grothoff Date: Sun, 11 Oct 2020 13:29:45 +0200 Subject: add i18n FSFS --- .../blog/articles/he/no-word-attachments.html | 300 +++++++++++++++++++++ 1 file changed, 300 insertions(+) create mode 100644 talermerchantdemos/blog/articles/he/no-word-attachments.html (limited to 'talermerchantdemos/blog/articles/he/no-word-attachments.html') diff --git a/talermerchantdemos/blog/articles/he/no-word-attachments.html b/talermerchantdemos/blog/articles/he/no-word-attachments.html new file mode 100644 index 0000000..5f5827c --- /dev/null +++ b/talermerchantdemos/blog/articles/he/no-word-attachments.html @@ -0,0 +1,300 @@ + + + + + + + +אנו יכולים לשים קץ לצרופות ווֹרד - GNU Project - Free Software Foundation + + + + + + +

אנו יכולים לשים קץ לצרופות ווֹרד

+ +

מאת ריצ'ארד סטולמן +

+ +

+האין זה מעצבן אותך כשאתה מקבל מסמך ווֹרד בתוך מסר בדואר אלקטרוני? צרופות +ווֹרד הן מטרידות, אך גרוע מכך, הן חוסמות אנשים מלעבור לתוכנה חופשית. יתכן +ונוכל לעצור את הנוהג הזה עם מאמץ משותף פשוט. כל שעלינו לעשות הוא לבקש מכל +השולח לנו מסמך ווֹרד לשקול שוב את הנוהג הזה.

+ +

+רוב המשתמשים במחשב משתמשים במיקרוסופט-ווֹרד. זהו ביש מזל עבורם, מכיון +ש”ווֹרד“ הינה תוכנה קניינית, המונעת ממשתמשיה את החופש ללמוד אותה, לשנותה, +להעתיקה, ולהפיצה. מכיוון שמיקרוסופט משנה את הפורמט של קבצי-ווֹרד עם כל +גירסא, משתמשיה כבולים למערכת שמחייבת אותם לקנות כל עדכון, בין אם הם מעונינים +בשינוי ובין אם לאו. יתכן אף כי מספר שנים מעתה, הם עלולים לגלות שמסמכי ווֹרד +שהם כותבים השנה אינם יכולים יותר להיקרא בגירסת ווֹרד בה ישתמשו.

+ +

+אבל הדבר פוגע גם בנו, כאשר הם מניחים שאנו משתשים ב”ווֹרד“ ושולחים לנו (או +דורשים שנשלח להם) מסמכים בפורמט ווֹרד. יש המפרסמים או שולחים מסמכים בפורמט +ווֹרד. יש אירגונים שמקבלים מסמכים רק בפורמט ווֹרד: אחד ממכרי לא יכול היה +להגיש מועמדות לעבודה משום שמסמכי קורות החיים היו חייבים להיות בקבצי +ווֹרד. גם ממשלות לעיתים מחייבות מסמכי ווֹרד על הציבור, שזו חוצפה אמיתית.

+ +

+עבורנו משתמשי מערכות הפעלה חופשיות, קבלת מסמכי ווֹרד היא אי-נוחות. אבל +ההשפעה הגרועה בשליחת פורמט ווֹרד היא על האנשים שעשויים היו לעבור לתוכנה +חופשית: אלה מהססים כי הם חשים שהם חייבים ש”ווֹרד“ תהייה זמינה להם בכדי לקרוא +קבצי ווֹרד שהם מקבלים. הנוהג בשמוש בפורמט הסודי של ווֹרד בתכתובות חוסם את +הגידול של קהילתנו ואת הפצת החופש. בשעה שפֹּה ושם אנו מבחינים במטרד של קבלת +מסמך ווֹרד, הפגיעה הקבועה והעקבית בקהילתנו בדרך כלל אינה זוכה לתשומת ליבנו.

+ +

+משתמשי גנו רבים שמקבלים מסמכי ווֹרד מנסים למצוא דרכים לטפל בהם. אפשר לאתר +טקסט מעוות משהו בתוך הקובץ תוך מעבר עליו. כיום, תוכנה חופשית מסוגלת לקרוא +מסמכי ווֹרד אך לא את כולם – הפורמט הוא סוד שעדיין לא פוענח בשלמותו. חמור +מכך, מיקרוסופט עלולה לשנותו בכל עת.

+ +

+בעתיד הם עלולם להשתמש ב פאלאדיום או איזשהו אמצעי של +”מיחשוב בוגדני“ בגירסא חדשה של פורמט ווֹרד, כדי להפוך את הגישה מתוכנה חפשית +לחסרת סיכוי ללא רשות ממיקרוסופט. קימים דיווחים כי מיקרוסופט מתכננת הרחבות +מוגנות-פטנט ל-XML כבסיס לפורמט ווֹרד עתידי; כל מי שמיישם תכנה חופשית לקריאת +קבצים שכאלה עלול להיתבע על פגיעה בפטנט על ידי מיקרוסופט.

+ +

+אם אתה מעריך כי המסמך שקבלת הוא ארוע בודד, טבעי להתמודד עִמו לבדך. אבל כשאתה +מבחין כי זה מפגע שיטתי, הדבר דורש גישה שונה. רכישת היכולת לקרוא את הקובץ היא +טיפול בסימפטום של מחלה כרונית. בכדי לרפא את המחלה, אנו חייבים לשכנע אנשים לא +לשלוח או לפרסם מסמכי ווֹרד.

+ +

+במשך כשנה, נהגתי לענות לצרופות ווֹרד בהודעה מנומסת המסבירה מדוע הנוהג של +שליחת מסמכי ווֹרד הוא דבר רע, ובקשתי מהאדם ששולח לי שוב את החומר בפורמט +שאינו סודי. זו היתה הרבה פחות עבודה מאשר לנסות לקרוא איכשהו את טקסט ה- ASCII +המעוות שבתוך קובץ ה”ווֹרד“. מנסיוני, אנשים בדרך כלל מבינים את העניין, ורבים +אומרים שיותר לא ישלחו מסמכי ווֹרד לאחרים.

+ +

+אם כולנו ננהג כך, תהיה לכך השפעה גדולה יותר. אנשים שמתעלמים מבקשה מנומסת +אחת, עשויים לשנות ממנהגם כשיקבלו בקשות מנומסות מאנשים שונים. יתכן ונוכל לתת +לסיסמא: אל תשלח בפורמט ווֹרד מעמד של נטיקֶט (דרך ארץ ברשת), אם +נתחיל להעלות את הנושא באופן שיטתי עם כל השולח לנו קבצי ווֹרד.

+ +

+כדי שהמאמץ הזה יהיה יעיל, תרצה קרוב לוודאי לפתח תשובה קבועה מוכנה שתוכל לשלח +בזריזות בכל מקרה שצריך. הוספתי כאן שתי דוגמאות: הגירסא בה השתמשתי לאחרונה, +ואחריה גירסה חדשה שמלמדת את משתמש ה”ווֹרד“ כיצד לתרגם לפורמט שימושי +אחר. לאחריהן כמה הצעות שנשלחו על ידי אנשים אחרים.

+ +

+תוכלו להשתמש בתגובות אלו כְּמוֹת שהם אם תרצו, או לעשותם אישיות או לכתוב +משלכם. כמובן, חברו תגובה שמתאימה לרעיונותיכם ולאישיותכם – אם התגובות הן +אישיות ולא כולן זהות, זה יחזק את המאבק.

+ +

+תשובות אלו נועדו ליחידים השולחים קבצי ווֹרד. כאשר אתה נתקל בארגון הכופה את +השימוש בפורמט ווֹרד, הדבר דורש תגובה מאופי אחר; במקרה זה תוכל להעלות ערכים +של הגינות שאינם מתאימים לפעולותיו של יחיד.

+ +

+ישנן חברות גיוס שמבקשות קורות חיים בפורמט ווֹרד. למרבה הפלא, כמה חברות עושות +זאת אפילו כאשר הן מחפשות מישהו עבור משרה של תוכנה חופשית. (כל מי שמתעסק עם +מגייסים שכאלה עבור משרות תוכנה חופשית, קרוב לודאי שלא יצליח לקבל מישהו בעל +יכולת.) בכדי לסייע לשינוי נוהג זה, אתה יכול לתת קישור לדף זה בתוך +”קורות-חיים“ שלך. כל מי שמנסה לצוד גירסת ווֹרד של מסמך קורות-חיים זה, כנראה +שיקרא את דף זה.

+ +

+עם המספרים שלנו, פשוט על ידי בקשה, אנו יכולים לשנות.

+ +
+ +

+שלחת לי צרופה בפורמט מיקרוסופט-ווֹרד, פורמט קנייני סודי, לפיכך אינני +יכול לקרוא אותו. אם תשלח לי את התמליל פשוט, HTML, או PDF, אז אוכל לקרוא +זאת.

+ +

+לשליחת פורמט ווֹרד לאנשים, יש השפעה רעה, מכיון שנוהג זה יוצר לחץ עליהם +להשתמש בתוכנת מיקרוסופט. בעייה יחודית זו היא מכשול גדול לאימוץ נרחב של +גנו/לינוקס. האם תהייה מוכן בבקשה, לשקול מחדש את השימוש בפורמט ווֹרד לתקשורת +עם אנשים אחרים?

+ +
+ +

+שלחת לי צרופה בפורמט מיקרוסופט-ווֹרד, פורמט קנייני סודי, לפיכך קשה לי +לקרוא אותו. אם תשלח לי את התמליל פשוט, HTML, או PDF, אז אקרא זאת.

+ +

+הפצת מסמכים בפורמט ווֹרד היא רעה לך ולאחרים. אינך יכול להיות בטוח כיצד +הם יֵיראו אם מישהו יביט בהם עם גירסת ווֹרד שונה; הם עלולים שלא להיראות +בכלל.

+ +

+קבלת צרופות ווֹרד היא רעה לך כי הם עלולים לשאת וירוסים (ראה +http://en.wikipedia.org/wiki/Macro_virus_(computing)). שליחת צרופות ווֹרד +מצורפים היא רעה לך, כי מסמך ווֹרד באופן נורמלי מכיל מידע חבוי על המחבר, +המאפשר לאלה שיודעים לעקוב אחר פעילות המחבר (אולי שלך). טקסט שאתה חושב שמחקת, +עלול עדיין להיות נוכח באופן מביך. ראה +http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/3154479.stm למידע נוסף.

+ +

+מעל לכל, שליחת מסמכי ווֹרד לאנשים, יוצרת עליהם לחץ להשתמש בתוכנת +מיקרוסופט ועוזרת למנוע מהם כל בחירה אחרת. למעשה, הפכת לתומך במונופול של +מיקרוסופט. לחץ זה הוא מכשול גדול בפני אימוץ רחב של תוכנה חופשית.

+ +

+האם תסכים בבקשה לשקול שוב את השימוש בפורמט ווֹרד לתקשורת עם אנשים +אחרים?

+ +

+העברת הקובץ ל-HTML בעזרת ווֹרד היא פשוטה. פתח את המסמך, לחץ על +קובץ, ואז על שמירה בשם... ובפס +שמור כסוג שבתחתית התפריט, בחר ב Single File Web +Page או Web Page ואז בחר +שמור. עכשיו תוכל לצרף מסמך HTML חדש במקום מסמך הווֹרד +שלך. שים לב ש”ווֹרד“ משתנה בדרכים לא עקביות – אם אתה רואה תפריטים עם שמות +פריטים מעט שונים, נסה אותם.

+ +

+להפוך לתמליל פשוט, זה כמעט אותו הדבר – במקום למסמך HTML, בחר +Plain Text עבור שמור כסוג.

+ +

+יתכן ובמחשב שלך קימת תוכנה שהופכת לפורמט PDF. בחר ב- +קובץ => הדפס. גלגל דרך המדפסות הזמינות +ובחר בַּ- PDF convertor. לחץ על הכפתור +הדפס והכנס שם לקובץ PDF לכשתתבקש.

+ +

+ראה http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.html

+ +
+ +

+הנה גישה אחרת שהוצעה על ידי בוב צ'אסל. אותה תידרש לערוך עבור הדוגמא המסוימת, +והיא מניחה כי יש באפשרותך לחלץ את תוכן הצרוף ולראות מה גודלו.

+ +
+ +

+אני נבוך. מדוע בחרת לשלוח לי 876,377 בתים במסר האחרון, בשעה שתוכנו הוא +רק 27,133 בתים?

+ +

+שלחת לי חמישה קבצים בפורמט לא-סטנדרטי, פורמט .doc מנופח שהינו סודי של +מיקרוסופט, במקום פורמט בינלאומי, ציבורי, ויעיל יותר של תמליל פשוט.

+ +

+מיקרוסופט יכולה (ולאחרונה כך עשתה בקניה ובברזיל) לגרום למשטרה המקומית +לאכוף חוקים המונעים מסטודנטים מללמוד את הקוד, מונעים מיזמים לפתוח חברות +חדשות, ומונעים מבעלי מקצוע להציע את שרותיהם. אנא אל תתן להם את תמיכתך.

+ +
+ +

+ג'ון ד. רַמְסְדֵל מציע לאנשים להמליץ שלא להשתמש בצרופות מיקרוסופט-ווֹרד +ו-”פאוור פוינט“ על ידי הצהרה קצרה בקובץ .signature +שלהם:

+ +
+ +

+אנא המנע מלשלוח לי צרופות ווֹרד או פאוור-פוינט.
+ראה http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.html

+ +
+ +

+הנה מכתב תגובה לדואל.

+ +
+ +

+קֵוין קוֹל מאוניברסיטת גאלאודט בוואשינגטון די.סי. שולח אוטומטית תגובה זו בכל +עת שהוא מקבל צרופת ווֹרד.

+ +
+ + +
+ + + + + + + + -- cgit v1.2.3